Režim dne
Průběh dne
6.30 – 8.30 hodin: nástup dětí
6.45 – 8.20 hodin: spontánní hra
10.00 – 11.30 hodin: vycházka (podle počasí)
14.30 – 16.30 hodin: (odpolední činnosti)
Činnosti dětí řízené pedagogem:
8.20 – 8.45 hodin: ranní cvičení
9.00 – 10.00 hodin: činnosti podle výchovného programu
10.00 – 11.30 hodin: vycházka
12.30 – 14.15 hodin: odpočinek, spánek
Stravování
8.45 – 9.00 hodin přesnídávka
11.30 – 12.30 hodin oběd
14.15 – 14.30 hodin odpolední přesnídávka
Pojetí činností
Uvedené časové údaje mohou být upravované podle potřeby aktuální situace. Klademe důraz na integrované vzdělávání, jehož smyslem je rozvíjet celou osobnost dítěte a umožnit dítěti vytvářet si reálný obraz světa prožitkovým učením, učením hrou a různými činnostmi. Vyhovuje nám tvoření okruhů, tématických celků a jejich podtémat. Snažíme se, aby činnosti zvolené k těmto tématům měly všechny základní znaky, jimiž jsou:
- Spontaneita – vlastní chuť k činnostem
- Pronikání do reality, radost z poznávání nového
- Komunikativnost, prostor pro aktivitu,tvořivost
- Manipulace, experimentování a hra
Dbáme na to, aby řízené činnosti byly prožitkové. Volíme takové metody a formy, které řízený proces učení co nejvíce přibližují spontánnímu učení dítěte. Máme na paměti dodržování rovnováhy mezi přímým řízením činnosti, svou nepřímou účastí na spontánní hře dětí a využíváním všech dalších situací a okolností, které se přihodí. Při skladbě režimu dne se snažíme především respektovat individuální potřebu aktivity, spánku a odpočinku. Spát chodí všechny děti, které nejdou po obědě domů. Necháme je při poslechu čtené nebo reprodukované pohádky odpočinout a pak předškolní děti, které nemají potřebu spát, mohou si na lehátku prohlížet knížku, jiné se mohou u připraveného stolečku věnovat připravené klidové činnosti (kreslení, skládání puzzlí…..).
Seznamte se s otvíracímí hodinami MŠ »